Sunday 30 September 2012

weekend in mousqe

Bismillahirrahmannirrahim...

Petang 30 september 2012, hampir sebulan aku berada di iium gombak..petang td, ketika sedang berdiskusi bersama sahabatku di masjid, ada seorang ukhti ni datang kat aku..dan permulaan perbualan kami bermula dengan dia tanya nama aku dan aku jawab la ****.then dia tanya lg dlm bahasa arab, ma maksuduhu?dan aku ckap aku xtau. aku pernah tanya ustaz aku masa kat cfs dan ustaz aku cakap tiada maksud dan perkataan itu adalah isim atau kata nama khas.then, akak 2 tanya lg nama penuh awak? aku cakap la wan********..akak tu tanya aku, napa x panggil nor?kan ada maksud..kalau orang lain [panggil pun itu dikira doa..akak 2 suggest kat aku suh tukar nama...em,SOLEHAH???? .aku hanya tersenyum...(-,-)

akak 2 tanya lg kos apa?knapa x cakap arab?(-,-)...mana la kau tau akak 2 nak ckap arab dgn aku..huhu..sempat lg akak 2 beri nasihat kpdku suh kutip dan carilah peluang berkawan dgn orang arab...Allah akan tolong kita selagi mana kita berpegang teguh pdNya...insyaallah.terima kasih kak...

dalam proses pembelajaran ni, banyak yg perlu dicungkilkan..sekarang aku sebagai mahasiswa perlu ada pemikiran yang kreative dan kreatis, multiskill,be a leadership dan responsible person, give all my kinds to all creature..so your life will be wonderfull....bittaufiq wannajah...

No comments:

Post a Comment